ringvalley.blogg.se

En blick tillbaka i tiden!

Kategori: Allmänt

Igår tog jag och Chanel oss en promenad igen, men denna gång bara på ett par kilometer. Men eftersom Chanel fick välja en del utav vägen så blev det en ganska "jobbig" tur ändå! Vi gick över nerblåsta träd, kvistar och grenar, in på en skogstraktorväg som gick upp och ner över stubbar och stenar. Så kom vi ut på nått skoterspår i en dikeskant där skaren inte bar så blev en massa plumsande. Men Chanel var pigg och glad i alla fall!
 
Mitt upp i allt i hopa så fick vi syn på några rådjur som gick och betade på några frusna "bajsdammar". Chanel blev jättenyfiken och tyckte vi kunde springa fram till dom på en gång, men jag sa stopp. Så vi smög lite försiktigt men tyvärr så fick dom nog vittring på oss för vi blev upptäckta och dom skyndade iväg till skogs.
Chanel hon skyndade efter och lyckades hitta spåren från där alla hade hoppat iväg och in i skogen, så hon körde ner mulen i backen och fick fram ett spår och skulle in i skogen efter dom som en spårhund. Men då sa matte ifrån, vi skulle faktiskt hem och åt det hållet sprang inte rådjuren! ;-)
 
Idag skulle vi har varit en sväng till ridhuset, tyvärr så var "kameramannen" tvungen att ställa in så det blev inte av. Istället fick hon vila idag istället medan jag åkte till Ånge och gjorde en storhandling.
Var även en sväng till mormor och morfar där morfar visade att han hade hittat massa bilder på sin dator som jag säker ville se! 3 utav bilderna var jag bara tvungen att mejla över till mig själv på en gång!
 
2 utav dom är på min första egna ponny "Kotten" dessa bilder såg jag sist för ca 7-8 årsedan på våran dator hemma. Men den kraschade och jag trodde att dom bilderna var borta för alltid! Men tydligen hade dom även sparats på morfars dator och idag fick jag äntligen se dom igen, guuud vad glad jag blev!
Hittade även en bild som är tagen för ca 16-17 årsedan på mig min bror och min foderhäst som jag hade innan jag fick Kotten. Det var ett arabsto vid namn Shaheera, hon står idag i Sundsvall som avelsto och har fått många fina avkommor under åren.
Tänk vad roligt det är att få "backa tillbaka i tiden" och se alla dessa underbara älsklingar man fått dela en del av sitt liv tillsammans med!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: