ringvalley.blogg.se

Uppdatering!

Kategori: Allmänt

Ja vad har hänt sedan sist? Inte så mycket faktiskt... Här om dagen så tog jag Gumpy till ridhuset igen då Erica skulle ditt med sin islänning. Jag som har skrytit om hur lättlastad denna underbara gosse är, ja tjii fick jag då! För in i transporten skulle han inte!! Jag och Peter höll på en bra stund innan vi till slut kom på ideén att locka med pellets och då efter "ett steg och godis, ett steg och godis" några ggr så hade vi till slut fått in honom. Väl på ridklubben så skötte han sig jättebra, han var nyfiken på Ericas häst men han lyssnade på mig och gjorde det jag ville så fort jag bad honom. Jag longerade lite, gick om kring och tränade lite NH och kontakt. Han fick träna på att stå stilla och titta när Erica travade och galopperade runt oss där inne. Han fick träffa folk uppe på läktaren som bara var jätte intressant att det stod folk där uppe! Jag tränade även honom på att ställa upp sig vid "uppstigarpallen" och sedan hängde jag lite på honom från båda håll medan jag klappade honom på magen och gav massa godis. Inte brydd alls var han, bara godissugen och intresserad av att titta på Erica och hennes häst. På slutet så kom det in en storhäst och en ponny så då var det 3st där inne att titta på för honom. Men även då skötte han sig jättebra! Dom hängde upp ett täcka på sargväggen och då blev den jättefarlig men han gick fram och luktade innan det var färdigt ändå och då var allt bra. Han gör ju ingenting heller utan han blir bara jättelång och jättelåg medan han ser vättskrämd ut! Lastningen för hemgång gick ganska bra, han klev inte på in som han brukar men jag och Erica körde samma mutningsmetod som jag och Peter så på några minuter så var han lastad och på väg hem igen. Väl hemma så lastade jag faktiskt ur honom själv för första gången, och det helt utan problem. Gick fram och knäppte loss honom, sedan gick jag bak och öppnade lämmen och lossade på bommen. Då tog han ett steg bakåt lite frågande och jag berömde och då kom han sakta men säkert smygandes ut ur transporten. Bjuder även på en video från här om dagen då jag skulle vattna hästarna, denna gång tog jag 3 dunkar istället för 2 så tog jag och drog dom på pulkan. Det var jättespännande tyckte Chanel som var lite laddad den dagen! Hihi!!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: