ringvalley.blogg.se

Stolt matte till unghäst!

Kategori: Allmänt

Ja nu ikväll så blev jag så där pirrigt glad i kroppen som jag blir när jag eller hästarna lyckas med någonting nytt!
Kom ut och skulle ge dom kvällsvattnet och då låg dom båda och vilade inne i ligghallen, Chanel hon klev upp direkt när jag kikade in men Gumpy han ligger alltid kvar och latar sig.
 
Så gick fram till honom och klappade och kliade lite, började sedan hänga över honom och myste lite utan att det bekom honom. Han bara fladdrade med mulen när jag hittade rätt kliplatser! ;)
Sedan så tog jag och kastade över benet och satt mig lite lätt på honom (baklänges) och började klia rumpan en stund. Sedan klev jag upp och vände på mig så jag satte mig över honom åt rätt håll och kliade halsen. Det ända han gjorde var att sträcka på halsen och ficka med mulen då han var nöjd över att bli kliad på. Men att jag satt uppe på ryggen och greja det brydde han sig inte i för fem över!
 
Jag hoppas verkligen att denna killen kommer vara lika lättsam att rida in när det är dags, är han lika lättlärd som Chanel och Silver var så är det ju absolut inga problem. Ända problemet jag vet att jag kommer ha med honom som jag inte haft med dom andra är att ta mig upp! ;) Det är ju lite skillnad på C & D-ponny höjden jämfört med han som antagligen kommer vara kring 160 hög när det är dags!
 
Ja glad blev jag i alla fall, så var bara tvungen att logga in här och skriva av mig lite! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: