ringvalley.blogg.se

Gumpy i Ridhuset

Kategori: Allmänt

I onsdags så tog jag och Peter med oss Gumpy till ridhuset, som vanligt så är grabben lika snäll när det gäller lastningen. Han kikar tvekar lite och sedan går han in. Denna gång tog vi även och tränade lite på det här med att åka då Peter hade lite ärenden inne på byn så då fick Gumpy följa med på det först. Men var inga problem, jag gick ut och titta till honom varje gång vi stannade och det var absolut inga problem. Han stod mest och tiggde godis som vanligt bara! ;) Väl på ridklubben så skulle han få gå in i ridhuset för första gången (var första gången han var på ridklubben också) och även här inga problem. Han tittar och sedan följer han bara efter utan problem. Vi gick något varv och kikade på allt som var där inne, stod flera hinder uppe osv. Sedan provade vi även något mer nytt, vi longerade med lina. Tidigare har han bara fått prova att gå runt lös lite i corallen. Men longering i lina gick precis lika bra, om inte bättre efter en stund då han började först vad det gick ut på. Han lyssnar ju så otroligt mycket också och har mycket koll på mig hela tiden, vilket också gör det lite svårt då jag hela tiden glömmer bort att stå i rätt position, men det hoppas jag rättar till sig efter att vi gjort det några fler ggr ;)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: