ringvalley.blogg.se

Liten hoppvideo!

Kategori: Allmänt

Ja i förgår så var jag och Erica iväg med våra pållar till ridhuset igen, Chanel fick ett "dressyrpass" först med lite skritt, trav & galopp samt massa förflyttningar osv. Sedan så tog vi och plockade fram ett hinder som jag och Chanel skulle hoppa var det tänkt, kände mig bra taggad ända tills att hindret var upp och vi red mot det. (ska jag tillägga att hindret inte var särskilt högt?! Gjorde ett kryss så var nog bara någon decimeter högt på mitten. Ända slutade det med att hon fick skritta över första gången! ;) Men sedan så släppte det mer och mer och Erica fick höja lite eftersom hela tiden. Ja det var fortfarande låg höjd när vi avslutade men vi hade roligt och vi var nöjda. Chanel blev nog lite trött ändå i benen och jag vill inte få henne att tycka det var jobbigt då hon visade ganska stort intresse till att hoppa ändå. Hon vägrade aldrig och efter några hopp så fick man faktiskt bromsa henne lite mot hindret för hon ville helst springa fram direkt. =) Blev en liten fadäs mitt i alltihopa då hon fick prova att galoppera mot hindret, hon hoppade nog av vid rätt plats men inte vad jag trodde då jag jämförde med vart hon trampade av i traven. Så jag var inte riktigt med så tappade balansen och ändå mer vid landningen. Så då flög jag framåt och knep åt med benen och då kom förstås sporrarna mot magen på Chanel som blev sur och la i en tvärnit. Vilket resulterade i att jag som redan tappat balansen och hamnat fram på henne flög ändå längre fram och ner i backen! ;) Men var bara upp igen och fortsätta och då fick hon fortsätta trava över för mattes säkerhet ;) hihi!! Men det var ju våran första riktiga hoppning över hinder så jag var jättenöjd ändå även om vi inte riktigt har varken snitts eller stil i det hela ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: